news-background
news-background

سودآورترین بلاکباسترهای سال ۲۰۲۳: Super Mario Bros Movie با ۵۵۹ میلیون دلار در صدر

پس از انتشار فهرست سودآورترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ با بودجه متوسط و کم و زیان‌آورترین فیلم‌های سال، «ددلاین» ارزشمندترین بلاکباسترهای سال گذشته را بر اساس آمار و ارقامی از منابع مختلف معرفی کرده است.

«فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros Movie) یونیورسال و ایلومینیشن بالاتر از «باربی» (Barbie) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) به سودآورترین فیلم سال بدل شده است. این انیمیشن با صداپیشگی «کریس پرت» و «آنیا تیلور-جوی» که ۱.۳۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت با ۵۵۹ میلیون دلار در رتبه اول سودآورترین فیلم‌ها قرار گرفته و رکورد سود خالص «مینیون‌ها» (Minions) در سال ۲۰۱۵ را شکسته است.

بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری «فیلم برادران سوپر ماریو» میان نینتندو و یونیورسال تقسیم شد و بازاریابی پرخرجی نداشت. یونیورسال اولین تریلر فیلم را پاییز سال ۲۰۲۲ در کامیک کان نیویورک رونمایی کرد و تریلر دوم را در ماه نوامبر و پیش از اکران «آواتار ۲» (Avatar: The Way of Water) در سالن‌های سینما پخش کرد. این تبلیغات سبب شد که رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ آمریکا در پنج روز اول با ۲۰۴.۶ میلیون دلار و پرفروش‌ترین افتتاحیه جهانی فیلم‌های انیمیشن با ۳۷۷ میلیون دلار شکسته شود.

«باربی» با فروش ۱.۴۴ میلیارد دلاری و سود ۴۲۱ میلیون دلاری دومین فیلم ارزشمند سال گذشته است. این فیلم به کارگردانی «گرتا گرویگ» که هشت نامزدی اسکار را دریافت کرد و رکوردهای زیادی از جمله پرفروش‌ترین فیلم تاریخ به کارگردانی یک زن را شکست.

انیمیشن «مرد-عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across The Spider-Verse) سونی که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۶۹۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت با ۳۲۸ میلیون دلار در رتبه سوم ارزشمندترین بلاکباسترهای سال قرار گرفته است.

«لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) با فروش جهانی ۱۸۱.۹ میلیون دلاری و بودجه ۷۰ میلیون دلاری در مجموع از تمامی بازارها ۳۶۹ میلیون دلار درآمد داشت و با ۲۰۴.۵ میلیون دلار سوددهی در رتبه چهارم ایستاد.

«اوپنهایمر» پنجمین بلاکباستر سودآور سال گذشته بود. این فیلم به کارگردانی «کریستفر نولان» همزمان با «باربی» اکران شد و در حالی که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شد و یونیورسال ۱۷۰ میلیون دلار برای بازاریابی آن هزینه کرد، با ۹۷۲.۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ لقب گرفت و برنده جوایز اسکار متعدد از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نقش اول و مکمل برای «کیلین مورفی» و «رابرت داونی جونیور» شد. «اوپنهایمر» در نهایت با ۲۰۱.۹ میلیون دلار در رتبه ارزشمندترین بلاکباسترهای سال قرار گرفت.

فیلم‌های «وانکا» (Wonka) با ۱۸۲ میلیون دلار، «تیلور سوییفت: تور ادوار» (Taylor Swift: The Eras Tour) با ۱۷۲ میلیون دلار، «پنج شب با فردی» (Five Nights At Freddy’s) با ۱۶۱ میلیون دلار، «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians Of The Galaxy Vol. 3) با ۱۲۴ میلیون دلار، و «گشت پنجه‌ای: فیلم بزرگ» (PAW Patrol: The Mighty Movie) با ۱۱۴ میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم ایستادند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید