news-background
news-background

محمد رسول‌اف یک هفته مانده به اکران «دانه انجیر مقدس» در جشنواره کن به هشت سال حبس محکوم شد

«محمد رسول‌اف» در آستانه اکران فیلم «دانه انجیر مقدس» (The Seed of the Sacred Fig) در بخش مسابقه جشنواره کن به هشت سال حبس محکوم شد.

«بابک پاک‌نیا» وکیل دادگستری در شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد: «محمد رسول‌اف به موجب حکم صادره از شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل هشت سال حبس (۵ سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و اکنون پرونده به اجرای احکام ارسال شده است. دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محسوب می‌شود.»رسول‌اف در سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنبش «زن زندگی آزادی» بازداشت شد و به خاطر امضای پتیشن «اسلحه‌ات را زمین بگذار» به زندان رفت. او فوریه سال بعد آزاد شد و از آن زمان تاکنون در حبس خانگی به سر می‌برد.

فیلم دو ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای «دانه انجیر مقدس» درباره قاضی دادگاه به نام ایمان است که در ناآرامی‌های تهران با بدبینی دست به گریبان است. با فروپاشی قوانین اجتماعی، وقتی اسلحه او ناپدید می‌شود، به همسر و دخترانش شک می‌برد و سخت‌گیری‌هایی تحمیل می‌کند که خانواده را به گسست می‌کشاند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۶

شریف بودن هزینه داره

نمایش اسپویل