news-background
news-background

ایزابل هوپر رئیس هیأت داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۴ شد

«ایزابل هوپر» بر کرسی ریاست جشنواره ونیز ۲۰۲۴ تکیه می‌زند. هوپر در این دوره از جشنواره که اواخر ماه اوت آغاز می‌شود، «شیر طلایی» و جوایز دیگر را به برندگان اهدا خواهد کرد.

هوپر پیش از این تجربه ریاست در این جشنواره را نداشته اما در سال ۲۰۰۹ رئیس هیأت داوران بود و «نخل طلا» را به «روبان سفید» (The White Ribbon) «میشائل هانکه» اهدا کرد. علاوه بر این او در جشنواره کن سال ۱۹۸۴ یکی از اعضای هیأت داوران بوده است.

این بازیگر ۷۱ ساله بیش از پنج دهه است که در سینمای فرانسه فعالیت می‌کند و در چند فیلم هالیوودی از جمله «دروازه بهشت» (Heaven's Gate) ظاهر شده است. او در سال‌های اخیر با فیلم «ال» (Elle) «پل ورهوفن» اولین نامزدی اسکارش را دریافت کرده و در «پایان خوش» (Happy End) با هانکه همکاری کرده است. هوپر در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۵ برای «داستان زنان» (Story of Women) و «مراسم» (La Ceremonie) برنده جایزه بهترین بازیگری از جشنواره ونیز شده و در سال ۲۰۰۵ یک جایزه «شیر ویژه» دریافت کرده است.

در جشنواره ونیز سال گذشته، «دیمین شزل» کارگردان «بابل» (Babylon) رئیس هیأت داوران بود و پیش از او «جولین مور»، «بونگ جون هو»، «کیت بلانشت»، و «لوکرسیا مارتل» این وظیفه را پذیرفته بودند. هیأت داوران شزل جایزه «شیر طلایی» را به «مخلوقات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» اهدا کرد.

جشنواره ونیز هشتاد و یکم از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید