news-background
news-background

کیت بلانشت جایزه افتخاری دونوستیا را از جشنواره سن سباستین دریافت می‌کند

جشنواره سن سباستین از «کیت بلانشت» تقدیر می‌کند.

«کیت بلانشت» در هفتاد و دومین دوره جشنواره سن سباستین جایزه افتخاری دونوستیا را دریافت خواهد کرد. بلانشت پس از «هیو جکمن» دومین بازیگر استرالیایی دریافت‌کننده این جایزه است.

بلانشت برای اولین بار به سن سباستین سفر می‌کند اما چند فیلم او از جمله «بابل» (Babel) در سال ۲۰۰۷ و «ورونیکا گورین» (Veronica Guerin) در سال ۲۰۰۳ در این فستیوال سینمایی اکران شده است.

بلانشت تا امروز بشی از ۲۰۰ جایزه از جمله دو اسکار، دو جام ولپی در جشواره ونیز، چهار بفتا، چهار گلدن گلوب، یک سزار افتخاری و یک جایزه افتخاری گویا دریافت کرده است. او در طول بیش از سه دهه با فیلمسازانی چون «مارتین اسکورسیزی»، «وودی آلن»، «آلفونسو کوارون»، «وس اندروسون»، «دیوید فینچر»، «استیون سودربرگ» «استیون اسپیلبرگ»، «پیتر جکسون»، «گی‌یرمو دل تورو» و بسیاری دیگر همکاری کرده است. او با کمپانی فیلمسازی درتی فیلمز در تولید فیلم‌های «تار» (Tar) و «کارول» (Carol) و سریال «خانم آمریکا» (Ms America) که نامزد ۱۰ جایزه امی شد مشارکت کرده است.

این هفته گزارش شد که بلانشت در فیلم کمدی «آلفا گنگ» (Alpha Gang) با «دیود زلنر» و «نیتان زلنر» (Sasquatch Sunset) همکاری می‌کند. این پروژه پاییز آینده فیلمبرداری می‌شود و در جشنواره کن به فروش گذاشته خواهد شد. داستان فیلم درباره بیگانگانی است که از مأموریت دارند زمین را تصرف کنند.

پیش از بلانشت بازیگران و فیلمسازان «فرانسیس فورد کاپولا»، «الیور استون»، «ژولیت بینوش»، «جانی دپ» و «اگس واردا» این جایزه را دریافت کرده بودند. دوره هفتاد و دومین جشنواره سن سباستین از ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید