news-background
news-background

جی.کی. رولینگ: راز بزرگ اسنیپ را فقط به آلن ریکمن گفتم

رولینگ می‌گوید راز بزرگ شخصیت اسنیپ را فقط به ریکمن گفته است.

[حاوی اسپویلر از فیلم‌های «هری پاتر»]

«جی. کی. رولینگ» نویسنده کتاب‌های «هری پاتر» (Harry Potter) گفت‌وگوی خود با «آلن ریکمن» بازیگر نقش «سوروس اسنیپ» را به یاد آورده و فاش می‌کند که بازیگر فقید تمایل داشته درک روشنی از نیت‌های این شخصیت داشته باشد.

شخصیت «سوروس اسنیپ» استاد هری بود و در نهایت کاشف به عمل آمد نیت خیری در پس سخت‌گیری‌های او بوده است. به تازگی مصاحبه‌ای از رولینگ در وبسایت او منتشر شده که «تایمز لندن» بخش‌هایی از آن را مکتوب کرده است. رولینگ در این مصاحبه توضیح می‌دهد که ریکمن از انگیزه‌های شخصیتش را درک نمی‌کرده است.

نویسنده می‌گوید: «او با من تماس گرفت و گفت: «ببین، نمی‌توانم تمرکز کنم. واقعاً باید بفهمم اسنیپ می‌خواهد چه کند؟ آیا من یک شرور محض هستم؟» تنها فردی بود که به او گفتم: «تو عاشق مادر هری بوده‌ای.»»

رولینگ اضافه می‌کند: «برایش توضیح دادم: «یک جاسوس دو جانبه هستی. اما از هری خوشت نمی‌آید. نمی‌توانی بر بیزاری عمیق خودت از این پسر که درست مثل دشمن تو است غلبه کنی.» بنابراین به آلن ریکمن گفتم که چه در پیش است، مدت‌ها پیش از آنکه در فیلم‌ها بیاید.»

ریکمن که در هر هشت فیلم «هری پاتر» نقش اسنیپ را بازی کرد در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت. رولینگ در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید کشتن شخصیت‌ها از جمله اسنیپ را دوست ندارد: «کشتن شخصیت‌ها را دوست ندارم، اما بخشی از زندگی است، این‌طور نیست؟ کشتن اسنیپ وحشتناک بود. همیشه می‌دانستم که باید برود. نتوانستم کشتن لوپین و تانکس [استاد هری و همسرش] را تحمل کنم، بسیار غم‌انگیز بود. و همین‌طور فرد [ویزلی].»

رولینگ می‌گوید دو کتاب از مجموعه «کورمورن استرایک» و در مجموع شش کتاب در دست نگارش دارد. تا امروز ۶۰۰ میلیون نسخه از آثار رولینگ به فروش رفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۶

شخصیت بزرگ سوروس اسنیپ از عمیق ترین و اثربخش ترین کاراکترهای دنیای سینما بود، که گیرایی و عظمتش با بازی بی نظیر الن ریکمن فقید دو چندان شد. امکان نداره کسی عاشق هری پاتر و دنیای جادوگری باشه و با صحنه مرگ اسنیپ گریه نکرده باشه. درود بر خانم رولینگ عزیز با این شخصیت پردازی استادانه

نمایش اسپویل