news-background
news-background

بهترین سریال‌هایی که مه ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

مه امسال ماه هیجان‌انگیزی برای سینماست اما تلویزیون کمی از نفس افتاده است. اما چند سریال پربیننده از جمله «بریجرتون» بازمی‌گردند در حالی که «بندیکت کامبربچ» مینی‌سریال جدیدی در نتفلیکس و «جنیفر کانلی» سریالی در اپل تی‌وی+ خواهد داشت.

   

شاردلیک (Shardlake)

تاریخ پخش: ۱ مه از هولو

«شان بین» با این سریال درام درباره دوران تودور انگلستان که از کتاب‌هایی نوشته «سی.جی. سنسام» اقتباس شده به تلویزیون بازمی‌گردد. «شاردلیک» وکیل و سیاستمدار انگلیسی «توماس کرامول»‌ با بازی بین را دنبال می‌کند که پس از وقوع یک قتل، وکیلی به نام «متیو شاردلیک» با بازی «آرتور هیوز» را برای تحقیقات استخدام می‌کند. دیگر بازیگران سریال «آنتونی بویل»، «بابو سیسی»، «پل کی»، «روبی اشبورن سرکیس»، «پیتر فرث»، «متیو استیر»، «برایان ورنل»، «دیوید پیرس»، «مایلز بارو»، «مایکل نوبل» و «کیمبرلی نیکسون» خواهند بود. «استیون بوچارد» نویسنده و «جاستین چادویک» کارگردان سریال است.

 

قلم‌به‌مزدها (Hacks) - فصل سوم

تاریخ پخش: ۲ مه از مکس و اچ‌بی‌او

این سریال رابطه‌ پیچیده میان یک استاد و شاگرد که میان دبرا ونس با بازی «جین اسمارت»، یک کمدین افسانه‌ای اهل لاس وگاس، و یک طنزپرداز تازه‌کار و ۲۵ ساله با بازی «هانا آینبیندر» را روایت می‌کند در فصل سوم علاوه بر اسمارت، «پل دبلیو. دونز»، «مگان استالتر»، «کارل کلمنز-هاپکینز»، «کیتلین اولسن»، «کریستفر مک‌دونالد»، «مارک ایندلیکاتو»، «رز عبدو» و «لورنزو ایزو» بازمی‌گردند. بازیگران مهمان این فصل «هلن هانت»، «کریستینا هندریکس»، « «کریستفر لوید»، «جرج والاس» و «تونی گلدوین» خواهند بود. «پل دبلیو. دونز» پدیدآورنده و شورانر سریال است.

مردی کامل (A Man in Full)

تاریخ پخش: ۲ مه از نتفلیکس

این سریال به نویسندگی «دیوید ای. کلی» (Big Little Lies) و کارگردانی «رجینا کینگ» یک دلال معاملات ملکی به نام «چارلی کروکر» با بازی «جف دنیلز» را دنبال می‌کند که باید از امپراتوری خود در برابر کسانی که می‌خواهند از ورشکستگی ناگهانی او استفاده کنند. «ویلیام جکسون هارپر»، «امل امین» و «لوسی لیو» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.  

جنگ ستارگان: داستان‌های امپراتوری (Star Wars: Tales of the Empire)

تاریخ پخش: ۴ مه از دیزنی+

این سریال شش اپیزودی دو جنگجو را در دو راه مختلف و دو دوره مختلف دنبال می‌کند. «مورگان السبث» جوان پس از آنکه همه‌چیز را از دست می‌دهد راه انتقام را در پیش می‌گیرد، در حالی که «جدای باریس آفی» در کهکشان برای بقا می‌جنگد. «دایانا لی اینسوناتو»، «مردیث سالنجر»، «رایا کیلستد»، «وینگ تی. چائو»، «لارس میکلسن»، «جیسون آیزاکس»، و «متیو وود» در این سریال صداپیشگی کرده‌اند. «دیو فیلونی» نویسنده سریال‌های «مندلوری» (The Mandalorian) و «آسوکا» (Ahsoka) پدیدآورنده «داستان‌های امپراتوری» و کارگردان و تهیه‌کننده آن است.

 

ماده تاریک (Dark Matter)

تاریخ پخش: ۸ مه از اپل تی‌وی+

«جنیفر کانلی» در این سریال ۹ اپیزودی نقش دنیلا را بازی خواهد کرد، همسر یک فیزیکدان به نام «جیسون دسن» با بازی «جول اجرتون» که یک شب وقتی در خیابان‌های شیکاگو قدم می‌زند تا به خانه برگردد، به نسخه ثانویه زندگی خودش منتقل می‌شود. شگفتی به سرعت جای خود را به کابوس می‌دهد وقتی که او تلاش می‌کند به زندگی قبلی خود بازگردد. «آلیس براگا»، «جیمی سیمپسون» و «دایو اکنیوی» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. «بلیک کراوچ» از رمان علمی-تخیلی خودش برای اپل اقتباس کرده و در کنار اجرتون و کانلی یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است.

 

بریجرتون (Bridgerton) - فصل سوم، بخش اول

تاریخ پخش: ۱۶ مه از نتفلیکس

فصل سوم «بریجرتون» به دو بخش تقسیم شده و روی رابطه پنه‌لوپه و کالین با بازی «نیکلا کاکلن» و «لوک نیوتن» تمرکز می‌کند. فصل دوم سریال «بریجرتون» مارس ۲۰۲۲ با ۶۲۷.۱ میلیون ساعت مشاهده از رکورد ۶۲۵.۴۹ میلیون ساعت مشاهده فصل اول عبور کرد و به پربیننده‌ترین سریال انگلیسی-زبان تاریخ نتفلیکس تبدیل شد. پیش‌تر تأیید شده بود که «فیبی داینور» در فصل سوم نقش «دفنی بریجرتون» را بازی نخواهد کرد.

محدوده بیرونی (Outer Range)

تاریخ پخش: ۱۶ مه پرایم ویدیو

«محدوده بیرونی» داستانی در مورد یک یک دام‌دار به نام «رویال ابت» با بازی «جاش برولین» روایت می‌کند که برای زمین و خانواده‌اش می‌جنگد و در دشت‌های وایومینگ رازی سر به مهر را کشف می‌کند. فصل اول سریال با گم شدن دختری به نام «ربکا» و مرگ نابهنگامی که تنش‌های شهری به ظاهر کوچک را افزایش می‌دهد آغاز می‌شود. در فصل دوم خانواده ابت با تهدیدهای بیشتری روبرو خواهند شد. دیگر بازیگران این سریال «ایموجن پوتس»، «لیلی تیلور»، «تامارا پادمسکی»، «لوئیس پولمن»، «تام پلفری»، «نوآ رید»، «شان سایپس»، «ایزابل آرایزا»، «الیو ابرکرومبی» و «ویل پتن» خواهند بود. برولین با اپیزود ماقبل پایانی فصل دوم برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرده است.

 

سیگار بزرگ (The Big Cigar)

تاریخ پخش: ۱۷ مه از اپل تی‌وی+

در این مینی‌سریال «آندره هالند» نقش «هیوئی پی. نیوتن» بنیان‌گذار حزب «پلنگ سیاه» را بازی کرده است. در سال ۱۹۷۴، نیوتن سعی کرد با تولید یک فیلم به کمک «برت اشنایدر» که «الساندرو نیوولا» نقش او را بازی می‌کند اف‌ابی‌آی را فریب دهد. «جاشوا برمن» که مقاله‌ای درباره این ماجرا در سال ۲۰۱۲ نوشته تهیه‌کننده اجرایی و «جنین شرمان بارویس» شورانر سریال خواهد بود. «تیفانی بون»، «پی‌جی بیرن»، «مارک منچاکا»، «موزس اینگرام»، «ربکا دالتون»، «جوردین کریستی» و «گلین تورمنن دیگر بازیگران سریال خواهند بود. «دان چیدل» دو قسمت اول را کارگردانی کرده است.

اریک (Eric)

تاریخ پخش: ۳۰ مه از نتفلیکس

داستان سریال در دهه ۱۹۸۰ نیویورک قرار داده شده و «بندیکت کامبربچ» را در نقش «وینست سالیوان» به تصویر می‌کشد، بزرگترین عروسک‌ساز و عروسک‌گردان یک برنامه تلویزیونی کودکانه در آمریکا که با ناپدید شدن پسر خردسالش ادگار زندگی‌اش به فروپاشی نزدیک می‌شود. وینست که بی‌خانمان شده و با اعتیاد دست به گریبان است، تنها راه نجات را اریک می‌بیند، یک عروسک آبی هفت فوتی که در یافتن پسرش به او کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۴۰

سریال presumed innocent جیک جیلنهال از اپل تیوی چی؟

نمایش اسپویل
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴

این سریال 12 june میاد ماه بعد....

نمایش اسپویل