news-background
news-background

ستایش پل شریدر از کارگردان فیلم I Saw the TV Glow: اریجینال‌ترین فیلمساز دهه

شریدر «جین شونبرن» را «اریجینال‌ترین صدای سینمایی» در دهه گذشته نامیده است.

«دیدم که تلویزیون می‌درخشد» (I Saw The TV Glow) به کارگردانی «جین شونبرن» نقدهای مثبتی در جشنواره ساندنس دریافت کرده و در بسیاری از سالن‌های سینما پرفروش شده است. فیلم‌های قبلی این کارگردان از جمله «همه ما به نمایشگاه جهانی می‌رویم» (We’re All Going to the World’s Fair) با استقبال همگانی روبرو نشده بود اما تازه‌ترین ساخته این فیلمساز جوان تحسین «پل شریدر» را برانگیخته که به ندرت از فیلمی ستایش می‌کند.

شریدر در فیسبوک می‌نویسد: «جین شونبرن به راحتی اریجینال‌ترین صدای سینما در دهه گذشته است. اما از طرفی گیج‌کننده‌ است. آیا «همه ما به نمایشگاه جهانی می‌رویم» و «دیدم که تلویزیون می‌درخشد» در بازار هاررهای تجاری مستقل مخاطب خاص واقعی دارد یا پدیده‌ای نادرند؟ به هر حال؟ نظاره کردنشان شگفت‌انگیز است.»

آثار شونبرن را بسیاری از منتقدین با «دیوید لینچ» مقایسه می‌کنند. فیلم جدید او تا امروز از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۸ درصد و از «متاکریتیک» امتیاز ۸۵ دریافت کرده و حتی برخی منتقدین از جمله «ریچارد برودی» منتقد «نیویورکر» و «ریچارد لاسون» از «ونیتی فیر» آن را «شاهکار» نامیده‌اند.

«جاستیس اسمیت» در فیلم جدید شونبرن به تهیه‌کنندگی «اما استون» نقش اوون را بازی می‌کند، نوجوانی که به واسطه دوستش با یک برنامه تلویزیونی شبانه مرموز آشنا می‌شود و به دنیای فراطبیعی قدم می‌گذارد. دیگر بازیگران فیلم «بریجت لاندی-پین»، «ایان فورمن»، «هلنا هاوارد»، «فرد درست» رپر آمریکایی و «دنیل ددوایلر» خواهند بود.

شونبرن به ستایش شریدر واکنش نشان داده و در شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد: «آه خدای من.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید