news-background
news-background

کارکنان جشنواره کن ۲۰۲۴ برای اعتصاب توافق کردند

جشنواره کن هفتاد و هفتم با تهدید اعتصاب روبرو است.

کارکنان جشنواره کن پس از چند روز مذاکره پرالتهاب برای برگزاری اعتصاب گسترده به توافق رسیده‌اند. «ددلاین» گزارش داده است که گروهی موسوم به «جمعی از کارکنان در خطر جشنواره‌های فیلم» با انتشار نامه‌ای سرگشاده برای درخواست دستمزدهای بیشتر اعتصاب خواهند کرد.

در نامه گروه آمده است: «به جهت آسیب‌پذیری شدید و فوریت محافظت از کار خود، و پس از مشورت و رأی‌گیری از اعضای مجموعه، همه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جانبی آن را به اعتصاب دعوت می‌کنیم.»

این گروه از حدود ۲۰۰ عضو تشکیل شده در بخش‌های مختلف جشنواره کن از جمله «بخش مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر مشغول کارند. مدت اعتصاب و زمان شروع آن در حال حاضر اعلام نشده اما گروه در این رابطه با «فدراسیون ملی اتحادیه‌های سرگرمی، سینما، رسانه‌های سمعی و بصری و فرهنگی» برای تعیین استراتژی در حال مذاکره است.

این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچیان، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان مختلف بخش‌های فنی می‌شود که بسیاری از آن‌ها تمام-وقت مشغول کارند و در صورت اعتصاب جشنواره کن را با مشکلات جدی مواجه خواهند کرد. اعتراض این اتحادیه به دستمزدها و بیمه بیکاری منحصر به فرد کشور فرانسه است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید